COSTUMER SUCCESS MANAGER TILL ENSOTECH ! TILLSATT !

Staff Scandinavia Search & Interim är en nischad aktör inom Bygg, Anläggning, Fastighet,Teknik, Infrastruktur, Samhällsbyggnad, Energi & Miljö.

Bolagets företrädare har sedan 2000 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Utmärkande för Staff Scandinavia Search & Interim är Kvalitet, Service och Personligt Engagemang. Vi hjälper våra kunder att tillsätta chefer och specialister.  Staff Scandinavia Search & Interim arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter, statliga och kommunala bolag.

Customer Success Manager som brinner för att utmana en hel bransch

Ensotech – Energy Sourcing Technology Sweden AB – är ett konsult- och techbolag med en unik Saas-lösning för B2B, för industrier och offentliga verksamheters inköpsverksamhet med fokus på energiinköp. Med rådgivning och vårt unika Saas-system Energy Sourcing Tool erbjuder vi ett stöd genom hela inköpsprocessen för el från framtagande av inköpsstrategier, upphandling samt löpande kontroll och uppföljning.

Ensotech står inför en otroligt spännande och intensiv tillväxtfas samtidigt som intresset för våra tjänster är stort. Leveranserna ska vidareutvecklas, affären optimeras och vi har mycket att göra för att nå ut på marknaden både i Sverige, Norden och Europa.

Vi behöver nu bli fler på vårt kontor i centrala Stockholm och söker en ny stjärna som vill hjälpa oss att utveckla vår affär och våra kunder. Det kommer finnas stora möjligheter till att utveckla den egna rollen utifrån egen förmåga och vilja.
På Ensotech hittar du en nytänkande arbetsplats som präglas av innovation och entreprenörskap. Våra medarbetare är teamspelare som brinner för att utveckla, förändra och förbättra en traditionellt ojämlik bransch: Energibranschen.

Om du är en positiv, relationskapande och ansvarstagande lagspelare med stor professionell kapacitet och entreprenörsanda är du kanske personen vi söker!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att få ansvar för ett antal av våra kunder som har tecknat ett abonnemangsavtal. Du kommer också att vara mycket delaktig i den löpande affärsutvecklingen samt ansvara för olika typer av konsultuppdrag. Primära arbetsuppgifter enligt bilaga.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är initiativtagande, självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och har intresse, vilja och förmåga att leverera lösningar.

Du är utåtriktad och social och jobbar bra med andra människor. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till uppsatta mål och tidsramar.

Då vi är ett litet entreprenöriellt företag trivs du och ser möjligheter i en miljö med snabba förändringar och beslut.

Vi ser helst att du har utbildning från universitet/högskola gärna med teknisk eller ekonomisk inriktning. Du får gärna ha några års arbetslivserfarenhet från energibranschen eller konsultvärlden. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Kunskaper i tyska är meriterande.

Låter det spännande?

Vi hoppas att du vill vara med och etablera Ensotech som en oberoende och objektiv part som hjälper stora företag och offentlig verksamhet att öka transparensen mot elförsäljningsbolagen och därmed få bättre kontroll och undvika onödigt höga eller felaktiga energikostnader.

I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search. Vid frågor kontakta Senior Recruitment Consultant Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se

Arbetsuppgifter

Ta över ansvaret för ett antal av våra kunder som KAM vilket innebär

GENOMFÖRA 4-6 KUNDMÖTEN TILLSAMMANS MED KUNDENS ELINKÖPSGRUPP
VARA ETT STÖD I KUNDENS BESLUTSPROCESS AVSEENDE ELINKÖPET
TA FRAM OCH PRESENTERA OLIKA TYPER AV ANALYS- OCH BESLUTSTÖDSRAPPORTER
STÖDJA KUNDEN MED ATT FÖLJA UPP ELAVTALET MED HJÄLP AV KOSTNADSUPPFÖLJNINGSRAPPORTER FRÅN SYSTEM ENERGY SOURCING TOOL
SÄKERSTÄLLA ATT KUNDENS KONTRAKTSDATABAS OCH ABONNEMANGSDATABAS ÄR KORREKT
VARA ETT STÖD FÖR KUNDEN I DIALOGEN MED KUNDENS ELLEVERANTÖR OCH NÄTÄGARE.
VERKA FÖR MERFÖRSÄLJNING TILL KUNDERNA
Ansvara för och delta i olika typer utvecklingsprojekt

o Vårt SaaS system är under ständig utveckling och utgår i mångt och mycket utifrån kundernas önskemål och behov. Du kommer att få ansvaret för att tillsammans med våra utvecklare vara ansvarig för olika typer av utvecklingsprojekt som kan vara helt kundunika eller för samtliga kunders behov.

o Inom ramen för utvecklingsprojekten tillsammans med kunden arbeta fram kravspecifikationer

o Genomföra olika typer av analyser som ska ligga till grund för utvecklingsprojekt på områden som tex solceller, energilagring, vindkraft mm.

o Föra dialog med olika typer av myndigheter tex Energimarknadsinspektionen, Svenska Kraftnät mm eller olika marknadsplatser som Nordpool Spot eller Nasdaq.

Genomföra olika typer av konsultuppdrag

o Förutom att Ensotech erbjuder SaaS abonnemang på vårt unika affärsystem för elaffären så genomför vi även olika typer av konsultuppdrag.

o Inom ramen för konsultarbetet kan du få ansvar för att genomföra strategianalyser där du med hjälp av vårt system simulerar utfall av olika typer av prissäkringsstrategier. Dessa strategier presenteras sedan på WS för kunden och ibland kundens styrelse som underlag för ny inköpspolicy.

o Ta fram förslag på ny inköpspolicy/inköpsstrategi

o Beroende på bakgrund hjälpa kunden med upphandling av ny elleverantör

LJUSPLANERARE/PROJECT SUPPORT TILL LEDVANCE ! TILLSATT !

Staff Scandinavia Search & Interim är en nischad aktör inom Bygg, Anläggning, Fastighet,Teknik, Infrastruktur, Samhällsbyggnad, Energi & Miljö.

Bolagets företrädare har sedan 2000 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Utmärkande för Staff Scandinavia Search & Interim är Kvalitet, Service och Personligt Engagemang. Vi hjälper våra kunder att tillsätta chefer och specialister. Staff Scandinavia Search & Interim arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter, statliga och kommunala bolag.

Ljusplanerare Projekt/Support

Vi har fått uppdraget att rekrytera en Ljusplanerare/Projekt Support till LEDVANCE. Detta är en permanent rekrytering med anställning direkt hos LEDVANCE.

LEDVANCE är ett världsledande företag inom allmänbelysning för både belysningsproffs och slutanvändare, och erbjuder ett brett utbud av LED-armaturer, avancerade LED-ljuskällor, intelligenta lösningar för smarta hem och smarta byggnader samt traditionella ljuskällor.

Företaget växte fram ur allmänbelysningsverksamheten hos OSRAM, och ägs nu av det kinesiska belysningsföretaget MLS Co., LTD. Med kontor i över 50 länder och verksamhet i över 140 länder har LEDVANCE en enastående global marknadsåtkomst som bygger på betrodda, långvariga kundrelationer och ett kraftfullt distributionsnätverk. Tack vare bolagets omfattande kunskap om marknaden för allmänbelysning, tekniktrender och föränderliga behov kan de tillgodose både direkta och indirekta kunder med anpassade lösningar. dÄr du den nya medarbetaren på LEDVANCE !

Inom LEDVANCE arbetar ett härligt gäng i olika åldrar med en jämn könsfördelning vilket skapar en trevlig och familjär stämning..

Tjänst: Ljusplanerare/Sales & Planning/Projekt Support/ Teknisk Säljare

Ort: Stockholm , HK Arenavägen Johanneshov

Anställningsform: Tillsvidare anställning direkt hos LEDVANCE

Ditt Nya Jobb

Som Ljusplanerare på LEDVANCE kommer du att ingå i ett team av ljusplanerare,

tekniska säljare, produktadministratörer och kundservicemedarbetare. Tillsammans

projekterar de olika belysningsanläggningar och utarbetar förslag.

Som Ljusplanerare kommer du att projektera och ge support till både interiöra och exteriöra

belysningslösningar i samarbete med dina kollegor och våra kunder. Du kommer ha en viktig

roll i kontakten med kunden för att ge bästa möjliga belysningslösning utifrån behovet och

färdiga konsulthandlingar.

LEDVANCE arbetar med Kontor, Industrier, Utomhusmiljöer och Offentliga Miljöer.

Största delen och den växande är inom Industri.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara ljusplanering och projektering av

belysningsanläggningar.

Du tillhandahålla support och lösningar till kunder i form av belysningslayouter,

projektprissättning och produkttillgänglighet/schemaläggning.

Hjälp till att vinna anbud genom att välja rätt produkter och vid behov översätta

konkurrerande produkter.

Arbeta aktivt mot en god arbetsmiljö genom att stötta andra vid behov och genom att

kommunicera öppet och direkt.

Ansvarsområden

1. Försäljning/ Kundkontakt/ Teknisk support och projektstöd via möten, telefon och e-post

a. Tillhandahålla lösningar till kunder i form av belysningslayouter och projekterbjudanden

(produkt, pris i linje med försäljning, tidslinje).

b. Support med marknadskännedom och översättning av anbud från konkurrerande

produkter till vår bästa match.

c. Var tillgänglig under kontorstid för att säkerställa att hjälp finns tillgänglig för kundtjänst.

d. Uppdatera dig kontinuerligt om produktsortiment och be proaktivt om hjälp vid behov.

2. Intern kommunikation

a. Hjälp extern försäljning att få information till kunder och lösa problem

b. Se till att vanliga kundfrågor eller frågor kommuniceras internt

3. Administration och organisation

a. Se till att det finns processdokumentation för gemensamma processer inom ditt

ansvarsområde

b. Säkerställa samarbete inom det tekniska teamet och försäljning

c. Telefonservice enligt schema

d. Säkerhetskopiera andra funktioner när och om det behövs

Annat

• Serviceminded gentemot interna och externa kunder

• Problemlösning och ta ansvar för att skapa lösningar

• Säljande tankesätt, alltid erbjuda alternativa lösningar

• Lagarbete

• Förmåga att arbeta i en dynamisk miljö och att hantera stressiga situationer

• Utmärkta kommunikationskunskaper

• Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska

• Goda kunskaper i excel, word, ppt, outlook

• Utmärkt kunskap om Dialux/Relux

• Erfarenhet av SAP/BW är bra men inget krav

• Representera företaget och agera enligt företagets policys

• Aktivt bidra till en god arbetsmiljö

• Erfarenhet av liknande arbete 3-5 år

Nyckelmål för rollen

a. Arbeta kontinuerligt med att förbättra produktkunskapen

b. Arbeta kontinuerligt med att förbättra processer

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar LEDVANCE med Staff Scandinavia Search. För mer information om tjänsten kontakta Senior Recruitment Consultant Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se

Vid intresse och ansökan skicka ditt CV + PB till;

cv@staffscandinavia.se och skriv Ledvance i Ämnesfältet.

Välkommen med din Ansökan!

CIVIL MANAGER/BYGGPROJEKTLEDARE TILL LINXON ! TILLSATT !

Staff Scandinavia Search & Interim är en nischad aktör inom Bygg, Anläggning, Fastighet,Teknik, Infrastruktur, Samhällsbyggnad, Energi & Miljö.

Bolagets företrädare har sedan 2000 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Utmärkande för Staff Scandinavia Search & Interim är Kvalitet, Service och Personligt Engagemang. Vi hjälper våra kunder att tillsätta chefer och specialister. Staff Scandinavia Search & Interim arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter, statliga och kommunala bolag.

On behalf of our customer (Linxon), we are now looking for a Civil Manager

Reporting to Head of Field Operations – Department: Engineering Sweden

Location: Västerås, Sweden

Remote: Applicable (customer site & project oriented)

Worker Type: Employee

Job Type: Regular

Purpose of the Job:

We are looking for a construction project manager with civil and construction experience. Experience from air-insulated or gas-insulated switchgear projects, is an extra merit. You report to Head of Field Operations Scandinavia and part of a team of about 10 people. Linxon runs projects around Sweden and the role involves some travel.

Key Areas of Responsibility (KARs):

§ You have overall responsibility for the project’s ground, civil and construction works.

§ You contract designers and lead the design work.

§ You support the sales department in the tendering processes.

§ You decide on split or general contract.

§ You are responsible for procurement of contractors.

§ You handle ongoing contract issues with contractors during the project.

§ You have a close collaboration with Linxon’s site managers.

Education/ Competencies/ Skills Required:

Experienced University education, civ ing Väg och Vatten or equivalent

§ 5-10 years of relevant experience

§ Experience from switchgear projects or other infrastructure projects is an advantage.

§ You are independent, unpretentious and quality-oriented

§ Proficient in spoken and written English

§ Proficient in contractual law, AB and ABT

Linxon’s office in Västerås. The opportunity to join Linxon’s Work from home concept and the fact that several of our projects are located in the Stockholm area also enables living in Stockholm.

About Linxon

Linxon is a joint venture company set up by SNC-Lavalin and Hitachi Energy to deliver turnkey electrical AC substation projects. Linxon undertakes turnkey electrical alternating current substation projects related to renewable and conventional power generation, power transmission and transportation solutions. Turnkey solutions include project design, engineering, procurement, construction, management, commissioning and after-sales support. Linxon has operations in Europe, Asia, the Middle East and North America.

We look forward to receiving your application, Welcome!

Vid intresseansökan och mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Senior Recruitment Consultant, Hans Forslund:

Mobil: 076-8517029 eller via Mail: hans.forsslund@accurateconsulting.se

Övrig kontakt för rekryteringen, Head of Recruitments & Customer Relations, Kash Taimoori:

Mobil: 076-1998849 eller via Mail: kash.taimoori@accurateconsulting.se

BYGGPROJEKTLEDARE – PROJEKTUTVECKLARE TILL LIVI FASTIGHETER ! TILLSATT !

Staff Scandinavia Search & Interim är en nischad aktör inom Bygg, Fastighet, Infrastruktur och Samhällsbyggnad. Bolagets företrädare har sedan 2004 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Utmärkande för Staff Scandinavia Search & Interim är Kvalitet, Service och Personligt Engagemang. Vi hjälper våra kunder att tillsätta chefer och specialister.  Staff Scandinavia Search & Interim arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter, statliga och kommunala bolag.

Vi har fått uppdraget att rekrytera en Byggprojektledare med erfarenhet av projektledning av större projekt inom nyproduktion av bostäder/lägenheter.

För mer info och fullständig arbetsbeskrivning kontakta Senior Recruitment Consultant Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se .

KANALISATIONSINGENJÖR TILL SAITEC ENGINEERING ! TILLSATT

Staff Scandinavia Search & Interim är en nischad aktör inom Bygg, Anläggning, Fastighet,Teknik, Infrastruktur, Samhällsbyggnad, Energi & Miljö.

Bolagets företrädare har sedan 2000 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Utmärkande för Staff Scandinavia Search & Interim är Kvalitet, Service och Personligt Engagemang. Vi hjälper våra kunder att tillsätta chefer och specialister. Staff Scandinavia Search & Interim arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter, statliga och kommunala bolag.

Saitec Engineering

SAITEC grundades i Bilbao 1988. Mer än 30 års erfarenhet inom infrastruktur- och transportsektorn har byggts upp. SAITEC är ett av de mest välrenommerade teknikkonsultföretagen i Spanien.

SAITEC är ett medelstort teknikkonsultföretag med ett heltäckande utbud av tjänster som gör det möjligt för SAITEC att ta på sig heltäckande åtaganden. Dessutom täcker SAITEC allt från tidiga skeden till platsuppföljning samt drift- och underhållsrelaterade åtgärder.

SAITEC är ett internationellt företag med verksamhet i flera länder internationellt i Europa, Australien, Mellanöstern och Sydamerika.

SAITEC etablerades 2015 i Sverige och är idag verksamt på den svenska marknaden genom Saitec Engineering AB. Företaget har ett 10-tal anställda och expanderar kraftigt.

SAITEC har etablerat sig som leverantör på den svenska marknaden och arbetar med både stora och små kunder. Vår kärnverksamhet är olika typer av infrastrukturprojekt som bland annat Trafikverket driver.

Positionen

En person med erfarenhet av kanalisering/anläggningsarbeten som även ska fungera som ”erfaren kandidat” där. Du skall sköta kanalisering, diskussioner med beställaren och vi skulle uppskatta om du också kunde något om installationer.

Som en del av SAITEC blir du medlem i en familj där vi alla arbetar tillsammans inom projekten med fokus på dialog, kommunikation och samarbete. Här används den bästa kunskapen där den behövs som mest. Vi arbetar med både svenska och internationella partners i järnvägsprojekt och har ett stort nätverk av experter inom företaget som ger dig det stöd du behöver för att leverera på topp.

Du kommer att arbeta nära specialister från olika teknikområden och har möjlighet att delta i arbetet inom de olika teknikområdena genom studier, utredningar och designarbete. På så sätt får du möjlighet att utvecklas till både uppdragsledare och Teknisk chef med en mycket bred teknisk kunskapsbas. SAITEC arbetar med väg- och järnvägsprojekt i hela Sverige från Riksgränsen i norr till Skåne i söder.

Därför behöver vi att du fortsätter att utveckla vår verksamhet inom Kanalisering och vi ser att du deltar i arbetet med följande huvudansvarsområden och arbetsuppgifter:

Som Projektingenjör och Tekniskt ansvarig för kanalkonstruktion kommer du att:

• Leda planeringen inom kanalisering i Microstation och Open Rail Designer.

• Teknikansvarig / Underuppdragsledare / ledande projektorkanalisering och ansvarig för kanalkonstruktion i små och stora uppdrag. Den rollen innebär såväl teknikansvar som budget- och framstegsansvar.

• Ta fram mängdlistor och vara väl förtrogen med AMA-anläggningen.

• Vara involverad i kravhantering.

• Få arbeta med experter inom Civil och Ducting i spännande uppdrag i Sverige och utomlands.

• Skapande av stöddokument, PM, Rapporter mm.

• Stödja projektledning vid beredning av förändrings- och merarbete (ÄTA)

• Vara öppen för att aktivt interagera med andra discipliner såsom civil och miljö.

• Som också är öppen för att delta i förvaltningsförfaranden utanför det tekniska området.

Kvalifikationer:

• Har relevant högskoleexamen, Högskoleingenjör eller Civil Ingenjör, och erfarenhet från järnvägsbranschen.

• Du har minst fyra (4) års erfarenhet av att arbeta med kanalisering, som konstruktör och/eller teknisk chef, har god förståelse för järnvägskonstruktionsprocessen.

• Du bör behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

• Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med Civil.

Kompetenser:

• Proaktiv och lösningsorienterad

• Förmåga att arbeta både självständigt och strukturerat samt i team, t ex en projektgrupp

• Målinriktad och stresstålig

• Förmåga att verka i en mångkulturell/internationell miljö.

Anställningsprocess :

• Första telefonintervjun

• Personligt möte med / Rekryteringsföretag

• Möte med linjechef och SAITEC

Kontakt/Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Saitec Engineering AB med Staff Scandinavia Search. Vid frågor om tjänsten kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund, på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se

Du ansöker genom att skicka ditt CV + PB till cv@staffscandinavia.se, ange Kanalisationsingenjör i Ämnesfältet. Urval sker löpande.

SENIOR PROJECT MANAGER TILL LINXON ! AVSLUTAD !

Staff Scandinavia Search & Interim är en nischad aktör inom Bygg, Anläggning, Fastighet,Teknik, Infrastruktur, Samhällsbyggnad, Energi & Miljö.

Bolagets företrädare har sedan 2000 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Utmärkande för Staff Scandinavia Search & Interim är Kvalitet, Service och Personligt Engagemang. Vi hjälper våra kunder att tillsätta chefer och specialister. Staff Scandinavia Search & Interim arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter, statliga och kommunala bolag.

On behalf of our customer (Linxon), we are now looking for a Senior Project Manager Reporting to Director of Operations – Department: Operations

Location: Västerås, Sweden

Remote: Applicable (customer site & project oriented)

Worker Type: Employee

Job Type: Regular

Purpose of the Job:

As a Senior Project Manager you responsible for delivering some of the largest turn key Substation projects in Sweden. You are leading a highly skilled multi-disciplinary project team and managing suppliers and contractors. Key words: On time, on budget and with high customer satisfaction.

Key Areas of Responsibility (KARs):

§ You have the overall responsibility in all aspects for your project.

§ You lead your team to deliver as well as they enjoy working at Linxon.

§ Ensure Safety, Health and Environmental requirements are implemented, and no one gets hurt working in our projects.

§ As a senior level figure within the local business, you are expected to have a keen interest in finding out and sharing your knowledge about new development, market trends, publically known competitors’ products and activities.

Experience Required:

§ Experienced in execution of Substation project on the Swedish market.

§ Lead substation projects on voltage levels above 110 kV.

§ You have managed several delivery projects during the last few years.

Required Competencies and Personal Skills:

§ You have strong leadership and interpersonal skills. This means that you are a sharp negotiator, with an excellent ability to resolve issues, lead teams and work constructively with customer relations.

§ You get your messages across in a coherent and clear way and lead your projects with great confidence – and you have the character to stand straight in good times and bad times alike.

§ You take initiative and apply both creativity and perseverance are necessary to negotiate and implement the necessary actions and this always within compliance of Linxon’s Code of Conduct.

§ You can stay calm, even if unforeseen events threaten to disrupt your projects.

§ Your achievements are built upon a solid business and commercial mindset.

§ You have good knowledge of processes in industrial, large and complex or turnkey contracts is required.

§ Experiences aside, the most important aspect is a great attitude. We are looking for you, who are enthusiastic, energetic, willing to learn and to pitch in wherever needed, to reach the project’s goals.

§ Fluency in Swedish and English is required.

§ Permit to work in EU.

Linxon’s office in Västerås. The opportunity to join Linxon’s Work from home concept and the fact that several of our projects are located in the Stockholm area also enables living in Stockholm.

Personal Qualities Required:

§ Positive Leadership

§ Clear business and commercial focus

§ Able to keep an overview perspective and the ability to prioritize

We look forward to receiving your application, Welcome!

Vid intresseansökan och mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Senior Recruitment Consultant, Hans Forslund:

Mobil: 076-8517029 eller via Mail: hans.forsslund@accurateconsulting.se

Övrig kontakt för rekryteringen, Head of Recruitments & Customer Relations, Kash Taimoori:

Mobil: 076-1998849 eller via Mail: kash.taimoori@accurateconsulting.se